Royal Brinkers és a Gyöngyfoods avagy a kezdetek

A Royal Brinkers csoportot 1878-ban alapította Bernardus Brinkers a hollandiai Zoetermeerben. A csoport jelenlegi vezérigazgatója az alapító egyik unokája, akit az IFMA — a világ margaringyártói szövetségének — elnökeként jól ismernek és tisztelnek a margariniparban.

A hazai kezdeteket 1996-ban egy holland-magyar közös margarinforgalmazó vállalkozás jelentette gyöngyösi székhellyel. Ebben az időszakban a cég Gyöngyfoods Kft. néven működött. Később 2000 elején a cégek szétváltak és a már margaringyártó cég Tatabányán találta meg új székhelyét. Az új vállalkozás immár 100%-ban a Brinkers család tulajdonát képezte. A tatabányai margaringyár az év végére elkészült és megkezdődött a margaringyártás, majd a cég hivatalosan is felvette a Royal Brinkers Hungary Kft. nevet. 2001-től gyártóként és forgalmazóként egyaránt működött. A cég innentől fogva folyamatosan növelte piaci részesedését a hazai piacon, márkázott termékek mellett sajátmárkás margarin gyártásával foglalkozott és foglalkozik a mai napig is. A sajátmárkás termékek piacán máig piacvezető vállalat majdnem minden jelentősebb hazai kereskedelmi lánccal kapcsolatban áll.

A Royal Brinkers anyacég stratégiájának fontos eleme volt a tatabányai gyár, több európai gyára mellett a hazai gyárból látta el a magyar piacot egészen 2010-ig.

 

Tulajdonosváltás

2010 októberében nagy változás következett be a cég életében, miután a holland tulajdonos úgy döntött, hogy eladja a Royal Brinkers Hungary Kft-t. A céget a Bunge Zrt. vásárolta fel, mely újabb névváltás után Natura Margarin Kft. néven folytatta tevékenységét. Ettől az évtől kezdve a magyar margaringyártó cég is a Bunge Zrt. integrált vállalkozásainak részévé vált. Mint minden Bunge vállalat a Natura Margarin Kft.  is azon dolgozik, hogy, termékei útját a termőföldtől az asztalig végigkísérje és így biztosítsa a legjobb minőséget a magyar családoknak. A Bunge ötvözi a helyi ismereteket a globális látásmóddal, ily módon  kezeli a hazai és export piac összetettségét és reagál a változásokra, hogy a lehető legtöbbet nyújthassa partnereinek és fogyasztóinak.

 

Innováció a margaringyártásban

A margarin növényi zsírok és víz emulziójával előállított termék, amelynek zsírtartalma jellemzően 20% és 80% között mozog felhasználástól, márkától függően. Bár a fenti definíció alapján a margarin gyártása egyszerűnek tűnhet, a tényleges termékekbe több összetevő, (pl. vitaminok, különleges olajok, rostok) kerülhetnek. A táplálkozás és élelmiszergyártás minden területén, a kenhető és sütésre használt zsírok esetében is folyamatos az igény az újdonságokra, egészségesebb, finomabb, és egyéni, speciális igényeket kielégítő termékekre. A Natura Margarin Kft. a tatabányai gyár megépülése óta kiemelt figyelmet fordít a termékfejlesztésre. Az indulástól kezdve folyamatos az európai márkatermékek  gyártása, amelyeket a tatabányai gyáron kívül más Brinkers gyárak is gyártottak. Ebből az időszakból lehet ismerős a Linco és Linco Family margarinok neve, mely más európai országokban a mai napig megtalálható a boltok polcain. A 2000-es évek elején csatlakoztak ezekhez az első teljesen hazai fejlesztésű  Waja margarin, majd később a Dana márkanév is megjelent a piacon. Ezek mellett a prémium margarinszegmensben az itthon is közel 20 éve kedvelt, skandináv eredetű Bords Eve termékcsalád importja mellett döntött a cég. A négy féle variánsban kapható margarinkülönlegesség népszerűsége a mai napig töretlen a fogyasztók körében. Látva a Bords Eve kedvező fogadtatását, pár év elteltével saját gyártású prémium kiszerelésű és minőségű termékcsaláddal jelent meg a cég a hazai piacon. Az új Holland Premium margarin termékcsalád a szervezet számára igen hasznos Omega-3 és Omega-6 zsírsavakat, folsavat illetve E-vitamint is tartalmazott, melyek jótékonyan hatnak a szív és érrendszer működésére és a koleszterinszintre. Ezekkel a fejlesztésekkel alapozta meg a vállalat a később bevezetett Vénusz Életmód termékcsaládot.

A tulajdonosváltás nemcsak a név váltását hozta magával, de a termékportfólió is folyamatosan átalakul annak érdekében, hogy a legjobban ki tudja szolgálni a modern partneri és fogyasztói igényeket. 2011-ben az új anyacég kiterjesztette a sikeres étolajmárkát, a Vénuszt a margarinok piacára is. A portfólió folyamatos optimalizálása mellett így több új, eddig nem gyártott terméket is piacra dobott a vállalat, hiszen a Vénusz márka szigorú követelményei új kihívásokat jelentettek. A sikeres helytállásra, tapasztalt hazai szakemberek és a Bunge nemzetközi hálózata és tapasztalata jelentette a garanciát. A Vénusz margarin termékcsalád azóta évről évre új tagokkal bővül, az eredeti három kenő és egy sütőmargarin után, a folyamatos bővítések és változtatások eredményeképpen 2015-re már 12 kenő és négy sütőmargarin található a márka portfóliójában, melyek között megtalálhatóak koleszterincsökkentő hatású vagy valódi vajjal készült termékek is. A tatabányai gyárban gyártott egytől-egyig hazai termékek mellett a Natura Margarin Kft. import termékekkel egészíti ki a portfólióját, így biztosítva a magyar vásárlóknak, hogy folyamatosan számos kiváló és innovatív termék közül választhassanak. A legutóbbi innovációk között szerepelnek például a vajjal készült margarinok, melyek a legfinomabbak közé tartoznak, laktóztartalmuk miatt azonban nem fogyaszthatják a laktózérzékenyek. A cég portfóliójában szerencsére nagy számban találhatóak laktózmentes (és egyéb allergénmentes, így többek között glutén-, szója-, tojásmentes) termékek, melyek tej és tejcukor mentessége a csomagoláson is fel van tüntetve.

A Natura Margarin Kft. és a Bunge Zrt. egyaránt elkötelezett a termékfejlesztések mellett, a vállalat hazai és nemzetközi csapatai folyamatosan dolgoznak azon, hogy a fogyasztói igényeket maximálisan kiszolgáló új termékek kerülhessenek a boltok polcaira és a családok asztalára.